Rabu, 16 Mei 2012

~Duhai engkau calon imamku~

Diposting oleh Sii Alfa di 19.04
Jika kau mencintaiku kerana
kecantikanku,menyejukkan setiap mata
yang memandangnya, kemudian aku
bertanya. . . saat kecantikan itu
memudar dimakan usia,MASIHKAH
CINTAMU TERTUJU KEPADAKU? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana ramahnya
hatiku,memberi kehangatan dalam
setiap sapaanmu, kemudian aku
bertanya. . saat keramahan itu tertutup
kabut prasangka, SEBERAPA MAMPU
CINTAMU MEMENDAM CURIGA? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana
kemandirian yang
kumiliki,menyematkan rasa banggamu
yang mengenalmu, kemudian aku
bertanya. . . jika ditengah itu rasa
manjaku tiba menyeruak,SEBERAPA
TANGGUH CINTAMU TUK TETAP
BERSAMAKU? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana tegarnya
sikapku,menambatkan rasa kagum
pada kokohnya pertahananmu,
kemudian aku bertanya. . .
andai ketegaran itu rapuh diterpa
badai,
SEBERAPA KUAT CINTAMU
BERTAHAN? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana pengertian
yang ku berikan,menumbuhkan
ketenangan karena kepercayaan yang
ku tanam, kemudian aku bertanya.
kelak pengertian itu tertelan oleh ego
sesaat,
SEBERAPA KAU MAMPU
MEMPERTAHANKAN CINTA INI? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana luasnya
danau kesabaranku,menambah
dalamnya rasa cinta semakin kau
mengenalku, kemudian aku
bertanya. . .
mungkin kesabaran itu mencapai batas
membendung kesalahanku,SEBERAPA
BESAR CINTAMU MAMPU
MEMA'AFKAN? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana keteguhan
imanku,bagai siradj yang benderang
mengantarkan cahaya, kemudian aku
bertanya. . kala iman itu jatuh
menurun,SEBERAPA BERKURANG
AKHIRNYA CINTAMU PADAKU? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana ku yang
telah kau pilih sebagai cinta yang kan
kau pegang sepanjang hayat,hingga
kau tak mampu berpaling pada yang
lain.. kemudian aku bertanya
SEBERAPA MANTAP CINTAMU UNTUK
TETAP SETIA? ? ?

Andai sejuta alasan tak cukup. . . .
untuk membuat cinta ini tetap
bersama . . . .
maka biarkan ku pinta satu alasan tuk
menjaga cinta ini. . .
AKU INGIN KAU CINTAI KARENA
ALLAH! ! !

kerana DIA kan selalu ada tuk
menjaganya. .
maka cintaku kan tetap utuh dan
setia. . .
hingga kelak, ku tak mampu lagi
mencintaimu. . .
KARENA CINTAKU BERPULANG
KEPADANYA..

0 komentar:

Posting Komentar

 

Kita2Sahabat Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei